Springsteen~

Det här är JÄVLIGT random... Förbered er för ett låååångt inlägg... xD
Jag befinner mig för tillfället i Göteborg och min bror och far är ju rabiata Springsteen-fans, så ni kan väl fatta vad deras planer varit under helgen.. ^^'' (för er som inte redan visste; Bruce Springsteen spelade här igår och idag)
I vilket fall som helst, efter deras otroliga tjatande om hur jävla bra det var under konserten igår så blev jag lite småsugen på att gå... Och, jag följde dem till Ullevi och vi lyckades få tag på en ståplats-biljett åt mig. HELT oplanerat. O.O Vi köade en liten stund och snart blev det dags för insläpp, nästan längst fram på vänstra sidan!
Scenen var uppbyggd på så sätt att det var 3 "plattformer" som gick ut mot publiken, en på varje sida och en i mitten.Vi var då vid plattformen till vänster.
Sedan kan jag ju också ta och meddela er att ALLA springsteen-fans är medelålders män... Och, medelålders män är väldigt mkt längre än mig.. X___X Så, jag såg inte ett jävla piss när konserten drog igång.
Första gången Springsteen gick ut på plattformen hos oss pressade ju alla på som fan, och jag fastnade med min arm mellan 2 pers och slets bort från pappa, brorsan och mina kusiner... Jaja tänkte jag och tänkte att "Vafan, jag kan ju lika gärna försöka att ta mig längre fram nu så jag ser ngt." Efter någon timma så var jag väl på 3:e raden eller något, och springsteen kommer ut till plattformen igen...
*trumvirvel* Lite flicka som jag är, blir så gott som dränkt och mosad bland alla armar som åker fram. Men, mitt i allt kaos får Springsteen syn på mig, tar tag i min hand, ler åt mig och ger mig en blomma. xDD Så jääävla coolt. xDD (säger hon som inte ens lyssnar på Springsteen.. ^^'')
Efter det gick allt som på räls, alla runt mig var skitglada för min skull, och släppte fram mig så jag såg bättre osv... Det var sjukt nice efter det, för det började bli världens drag och jag kunde se ordentligt, och det var världens mest humana publik så man blev inte totalt mosad.. ^^''
Men, det är inte slut än faktiskt.. ^^'' För han kom ut en 3:e gång... Och den här gången pekade han på mig, skrattade lite och sedan lutade han sig fram och frågade hur jag mådde, och så klappade han mig på kinden.. xDD  FJÄRDE gången (ja, det fanns en fjärde gång, men det var också sista ;P) så sjöng han en låt som heter "Girls in their summerclothes", och då ställde han sig och höll min hand och tittade på mig och sjöng.
Summan av kardemumman: Det här var en av de coolaste konserterna ever, stämningen var skitbra, och Springsteen var cool. Nöjd Hannah. xDD

Kommentarer
Postat av: felizia

kika in i min blogg :)

2008-07-06 @ 01:46:12
URL: http://feliziaaaa.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE

har frågestund i bloggen, ställ gärna lite frågor! :)

2008-07-06 @ 01:46:23
URL: http://josefiner.blogg.se/
Postat av: anna

åh det var ju en helt magisk konsert :D

2008-07-06 @ 01:49:17
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0