Beckmansvisning och rumfixning, trevligt värre.

Nu känner jag äntligen att jag är påväg någon vart med rummet, har städat det värsta, samt burit ut skrivbordet. Iväg till IKEA när pappa slutat jobba. Jag är superpepp alltså! ^^ Ska se till att jag skriver en lista över allt vi ska köpa också. Det kommer bli MYCKET finare än nu. Oj! Påminner mig om att jag borde ta före/efter bilder och lägga ut här sedan... Kan knäppa några kort nu, även om skrivbordet redan är ute så det är mycket luftigare.

Just det, beckmansvisning var det idag också! Det var skoj, eleverna hade fått i uppdrag att designa "åt" speciella märken, så man såg stora skillnader mellan de olika kollektionerna. Dock har jag ju NOLL koll på de märkena, så jag kunde inta avgöra om det passade eller inte, men kul var det! Orkade dock inte ta några bilder, jag var fullt upptagen med att kolla in kläderna.. Och, annat... Lade märke till ett gäng saker...
1. Alla modeller är anorektiskt smala, och då menar jag ANOREKTISKT. Man brukar ju normalt tänka att de bara är väldigt smala... Men, det var sjukt. Det var en tjej vars kropp snarare som såg ut som en 70-årig sjuklig tants kropp. Då är det bara äckligt.
2. Ärligt talat. VAD är grejen med genomskinliga/väldigt tunna blusar och ingen BH? Liksom, 50% av kläderna var ju typ boobieflash på ett eller annat sätt. UTTJATAT! Nej, det slipper vi gärna i framtiden, inte hett någonstans. langa in ett snyggt linne eller en BH under och det lär se mycket bättre ut. Tack! (okej, alla utom Charlie kommer bli nöjda i alla fall. x3)

Det var väl det jag mest reagerade på. :P Men, annars var det kul och lärorikt. Snackade med Camilla efteråt, coh det visade sig att gallerian hade sagt till oss att vi också kunde få ha modevisning där! Jag menar, kom igen, ja tack? Hellre det än någon sketen modevisning i skolan när vi går ut! Men, det gäller att hitta sponsorer också. Jag är fett pepp på att lägga ner tid och pengar på det i alla fall!

Bye!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0