En kärleksförklaring.



Vet ni vad som är typ det underbaraste som finns? Baskerhögar. Eller, det är väldigt fint i alla fall. Och nu kan jag stoltsera med att jag också har en. 7 fina baskrar i olika färger. 3 införskaffades idag. En ljusblå, en marinblå och en vinröd. Nöjd steg jag ut från hattbaren med en påse i handen.
Ja, jag älskar baskrar. Och det började på riktigt för några år sedan när jag köpte en grön basker på H&M, som bodde på mitt huvud alldeles för länge. Den är solblekt och ganska skabbig nu, men jag tycker om den ändå. Jag har även en svart basker köpt i Berlin i höstas, men den är också lite sönderälskad och kan inte ens ligga platt, så båda de baskrarna får ligga bredvid högen istället.
Äååh, baskrar. Man kan aldrig få nog. En vit i angora hade varit trevligt? Och kanske en... Babyrosa, en orange, en brun, en mossgrön... Ja, ni fattar poängen. Jag älskar baskrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0