Jobbiga jävla vårmammor

Satt och åt lunch i solskenet i observatorielunden idag. Hade haft en urusel morgon och kände för att bara sitta där med min (visserligen äckliga) avokado och lyssna på musik. Allt var superhärligt, satt där och kollade på människorna som, liksom jag tyckte det var skönt att äta lunchen där i solen och bara ha det skönt. Sedan kom vårmammorna. De praktiska nyblivna mammorna i 30årsåldern och deras tjocka barn. Nej TACK! De slog sig ner några meter från mig, på en babyfilt och ställde barnvagnarna så att de skulle skugga de tjocka små ungarna. Ungarna i klassiska barnkläder a'la rosa för tjejen och blått för killen. Skitsött tycker kanske vissa, men inte jag.
    Vissa grejer vill man bara slippa en härlig vårdag, och perfekta mammor och deras SKITsöta barn är en av de sakerna. Nej, jag bestämde mig ganska snabbt för att gå vidare mot gamla stan och sätta mig på kajen med en manga, vad som helst, bara jag slipper vårmammor.




...Negativ a'la Alex Schulman, men palla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0