Star wars <3

John Williams filmmusik på filadelfiakyrkan idag, kungliga filharmonikerna. Fick fribiljetter av en arbetskamrats flickvän, som spelar altfiol i orkestern. Missade tyvärr första halvan av konserten eftersom att jag jobbade när det hela började. Men, efter pausen kunde jag komma in! Och... Hela andra delen bestod av star wars-musik! Star wars-fantasten i mig vaknar till liv igen. ;P Innan pausen började satt jag utanför kyrkan och väntade på att släppas in... Och gissa om det inte kommer ut 2 stormtroopers... Fangirlade dem stenhårt på avständ.. xD Skitcoola. :3
Jaja, konserten i sig var bäst! Har ju laddat ner samtliga star wars-soundtrack, men det är en HELT anann grej när det är en orkester som framför det live, men blev nästan lite rörd. ;P De spelade bland annat "Cantina Band", min absoluta favorit. :3  http://www.youtube.com/watch?v=JaPf-MRKITg&feature=related Lyssna på den!
Efter konserten gick vi och åt middag med Jon och Nadine. (arbetskamraten och flickvän. ;P) Det var jättetrevligt allt. :3

Imorgon bär det av till Gotland förresten! Ska bli superkul. :3 Har jättemånga kompisar som  ska dit ju. ^^ *skuttar iväg*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0