Fotostafetten!

Ja, äntligen har man lyckats med bravaden att ta ett foto till temat man fick. Det var... Jobbigare än jag trodde. Har ni någon aning om hur svårt det är att porträttera lycka eller? Jag ville inte ta något foto ur arkivet heller, trots att jag har massor med bilder på Folke när han är lycklig... Men det kändes tråkigt. Och inte kunde jag ta en ny bild heller, för han kommer hem med mamma och pappa när det är kolsvart ute, och då blir det svårt. (men åh vad jag önskar att jag kunnat ta en bild igår när han och Linn sprang runt och lekte i snön igår. Riktigt lycka minsann!)
I vilekt fall som helst slutade det med den här bilden.


Inte så... Intressant. Men jag konstaterade att jag inte skulle lyckas få hit alla mina nära och kära på två dagar och få plats med dem i min soffa. Hur trevligt det än hade varit. Så jag gjorde helt enkelt en liten materialistisk version av det hela och valde att välja ut de saker jag äger som gör mig lycklig och fota de tillsammans!
Från vänster till höger:
  • Mina dockor, alla fick inte plats så jag fick nöja mig med Mary. Men de är så fina och gör mig så kreativ, och det gillar man!
  • Fotograferingen fick mitt dåliga kitobjektiv stå för!
  • Framför alla skivor finns det, knappt synligt, penna och bläck. Bara för att skrivandet också gör mig glad.
  • Och bredvid det har vi nål och tråd-eftersom att sy är så underbart!
  • Bakom allt sedan har vi alla mina favoritskivor. (och min brors vinylversioner av några av dem...) Frank Turner och the Gaslight Anthem för hela slanten! Musik kan om något göra en lycklig!
  • Vivienne Westwood. Ni ser parfymen och den uthällda smyckeslådan? Ett litet smakprov på min samling. Hade mer än gärna tagit med allt, men det fick inte riktigt plats... I vilket fall som helst blir man alltid glad av fina smycken och kläder designade av en tokig tant!
  • Och så sist men inte minst, min nalle! Vet ni hur mycket jag älskar min nalle? Väldigt mycket. Och jag skäms inte för att säga att jag vid 18 års ålder fortfarande sover med honom. Nej, han gör mig lycklig!
Men, så ska vi självklart komma ihåg att egentligen så är det allra viktigaste alla fina vänner och familj det bästa som finns-och det enda som gör en 100% lycklig!

Nu skickar jag i alla fall vidare stafettpinnen till sinneskatten som får tema... Nostalgi! (för jag vet att den här bilden kommer göra mig nostalgisk någon gång i framtiden!) Så nu tycker jag att du ska gräva fram saker som får dig att tänka tillbaka på den gamla goda tiden!

Och jag missade ju att det skulle vara en triss... *suck* Men, langar upp några lyckobilder från arkivet istället!


En bild på en väldigt lycklig Folke i snön. Den dök upp direkt i mitt huvud när jag först fick temat, men ville ju egentligen ha en nytagen bild så... Men nu kommer den i alla fall!



Och så en bild på världens gladaste kusin. Hur kan man inte vara lycklig när man bygger en koja på landet liksom?


Ja, editerat och klart. Det får duga!

Kommentarer
Postat av: Helena på Fotostafetten

Hej hej! Det hade kunnat bli en kul bild med alla dina nära och kära ihopträngda i din soffa :), men nu lyckades du ju samla ihop mycket annat som ger dig lycka istället. Bra tänkt! (Egentligen ska det ju vara tre bilder, eftersom det här är ett sidospår till Fototriss, men du behöver inte lägga till fler bilder nu i efterhand)

Hälsningar Helena

2010-02-06 @ 08:32:27
URL: http://fotostafetten.blogspot.com
Postat av: Hannah/Anarkistbävern

Åh, suck... Läste aldrig texten innan reglerna, utan endast reglerna... Lägg till det som en del i reglerna kanske, så andra sega människor som jag märker det. :)

2010-02-06 @ 09:33:39
URL: http://anarkistbavern.blogg.se/
Postat av: LaDolceVita

Förstår att det var svårt att välja! Men jag tycker att du lyckades ju bra!

2010-02-06 @ 09:53:46
URL: http://LaDolceVita.5min.se
Postat av: Helena på Fotostafetten

Jag kanske varit lite otydlig i reglerna, skriver triss där tror jag, men kanske ska specificera lite tydligare att det är tre bilder det handlar om. Hur som helst blev det ju jättebra med dina kompletteringar. Fantastiskt smittande leende på kusinen! :)

Postat av: Pennelina

Flott samling på temat :-)



Kram från Pennelina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0