Närcon!



I helgen var jag iväg i Örebro tillsammans med Linn, Hachi och Jill. Det var nämligen dags för Närcon (manga/spel/anime-konvent) Jag kan inte precis påstå att jag är så överförtjust i sådana tillställningar, men det är värt det för cosplayen.
Jag och Linn cosplayade från xxxHolic första dagen, och Hachi från Tsubasa.
Och vet ni vad? Kimono är galet jobbigt. Visst, det är underbart fint. Men nej, fy fan. För det första var vi tvugna att gå upp 6.30 för att göra oss i ordning, sedan kan man knappt röra sig, och att luta sig bak på den 2,5 långa bussturen kunde man glömma, rosetten på obin (tygbiten runt midjan) hindrade en från det.
Men ärligt talat... Det är så fint så det gör nästan ingenting!


Linn var Yuuko, självklart med en sakeflaska (fylld med vatten) i högsta hugg!


Jag var Himawari, och rosa som få.


Hachi i sin tur var Syaoran och såg fierce ut som få.


Bilder från lördagen kommer i dagarna, men så länge får ni nöja er med dessa!


Och åh vad jag längtar efter att cosplaya ordentligt på meuwcon om tre veckor. Ni anar inte hur sjukt fin jag kommer vara!

Kommentarer
Postat av: Hachi

ARGH! Jag är en rutig tider~! XDD

2010-07-27 @ 22:07:38
Postat av: beschii

Vad fina ni är!

2010-12-04 @ 18:15:57
URL: http://mitchibloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0